Unicul supraviețuitor al catastrofei Air India, între miracol și agonie

Unicul supraviețuitor al catastrofei Air India, între miracol și agonie

Singurul supraviețuitor al accidentului aviatic Air India, în care au murit 241 de persoane aflate la bord, a declarat că se simte „cel mai norocos om” în viață, dar suferă și fizic și mental, relatează BBC.

Viswashkumar Ramesh a scăpat de epava zborului care zbura spre Londra.

El a spus că a fost un „miracol” să scape, dar a povestit cum a pierdut totul, deoarece fratele său mai mic, Ajay, se afla la câteva locuri distanță în avion și a murit în accidentul din iunie.

De când s-a întors acasă, în Leicester, Ramesh s-a luptat cu tulburarea de stres posttraumatic (PTSD), au declarat consilierii săi, și nu a putut vorbi cu soția și fiul său în vârstă de patru ani.

Flăcările au cuprins zborul Boeing 787 când acesta s-a prăbușit la scurt timp după decolare în vestul Indiei.

Un videoclip șocant distribuit la momentul respectiv îl arăta pe Ramesh îndepărtându-se de accident cu răni aparent superficiale, în timp ce fumul se ridica în fundal.

În declarațiile lui pentru BBC News, Ramesh emoționat a declarat: „Sunt doar un supraviețuitor. Totuși, nu cred. Este un miracol.

„Mi-am pierdut și fratele. Fratele meu este coloana vertebrală a mea. În ultimii ani, m-a susținut mereu.”

El a descris impactul devastator pe care l-a avut această încercare asupra vieții sale de familie.

„Acum sunt singur. Stau doar în camera mea, nu vorbesc cu soția mea, cu fiul meu. Îmi place doar să fiu singur în casa mea”, a povestit Ramesh.

La momentul respectiv, el a vorbit din patul său de spital din India, descriind cum a reușit să se desfacă și să se târască afară din epavă și s-a întâlnit cu prim-ministrul indian Narendra Modi în timp ce primea îngrijiri pentru rănile sale.

Dintre pasagerii și echipajul uciși, 169 erau cetățeni indieni și 52 erau britanici, în timp ce alți 19 au fost uciși la sol.

Un raport preliminar al accidentului, publicat de Biroul de Investigare a Accidentelor Aeronautice din India în iulie, a precizat că alimentarea cu combustibil a motoarelor a fost întreruptă la doar câteva secunde după decolare. Între timp, o anchetă este în desfășurare, iar compania aeriană a declarat că îngrijirea lui Ramesh și a tuturor familiilor afectate de tragedie „rămâne prioritatea noastră absolută”.

Este prima dată când bărbatul în vârstă de 39 de ani vorbește cu presa de când s-a întors în Marea Britanie. O echipă de documentare filma, de asemenea, în cameră.

Întrebat despre amintirile sale din ziua accidentului, el a spus: „Nu pot spune nimic despre asta acum”.

„Sufăr”
Însoțit de liderul comunității locale, Sanjiv Patel, și de purtătorul de cuvânt Radd Seiger, Ramesh a spus că este prea dureros să-și amintească evenimentele dezastrului și a cedat în timpul unor părți ale unui interviu la domiciliul lui Patel din Leicester.

Ramesh a descris chinul pe care îl trăiesc acum el și familia sa.

„Pentru mine, după acest accident… foarte dificil.

„Fizic, mental, dar și familia mea, mental… mama mea, în ultimele patru luni, stă în fiecare zi afară, fără să vorbească, fără nimic.

„Nu vorbesc cu nimeni altcineva. Nu-mi place să vorbesc cu nimeni altcineva.

„Nu pot vorbi despre prea multe. Mă gândesc toată noaptea, sufăr mental.

„Fiecare zi este dureroasă pentru întreaga familie.”

Ramesh a vorbit și despre rănile fizice pe care le-a suferit în accident, în urma căruia a scăpat de pe locul său – 11A – printr-o deschidere în fuselaj.

El spune că suferă dureri la picior, umăr, genunchi și spate și nu a mai putut lucra sau conduce de la tragedie.

„Când merg, nu merg cum trebuie, încet, încet, soția mea mă ajută”, a adăugat el.

Acesta a fost diagnosticat cu tulburare de stres posttraumatic în timp ce era tratat într-un spital din India, dar nu a primit niciun tratament medical de când s-a întors acasă, au declarat consilierii săi.

Ei l-au descris ca fiind pierdut și distrus, cu o lungă perioadă de recuperare în față și cer o întâlnire cu directorii Air India, susținând că a fost tratat prost de compania aeriană de la accident.

„Sunt într-o criză, mentală, fizică, financiară”, a spus Patel.

„Familia lui este devastată.

„Oricine este responsabil la cel mai înalt nivel ar trebui să fie la fața locului pentru a se întâlni cu victimele acestui eveniment tragic, pentru a le înțelege nevoile și pentru a fi ascultat.”

„Îndreptați lucrurile”
Air India i-a oferit lui Ramesh o despăgubire interimară de 21.500 de lire sterline, care a fost acceptată, dar consilierii săi spun că acest lucru nu este suficient pentru a-i satisface nevoile imediate.

Afacerea de pescuit a familiei din Diu, India, pe care Ramesh o conducea împreună cu fratele său înainte de accident, s-a prăbușit ulterior, au declarat consilierii săi.

Purtătorul de cuvânt al familiei, Seiger, a declarat că au invitat Air India la o întâlnire de trei ori, iar toate trei au fost fie „ignorate, fie respinse”.

Interviurile cu mass-media au fost modalitatea echipei de a relua acest apel pentru a patra oară, a spus el.

Seiger a adăugat: „Este îngrozitor că trebuie să stăm aici astăzi și să-l punem [pe Viswashkumar] prin asta.”

„Cei care ar trebui să fie prezenți astăzi aici sunt directorii Air India, oamenii responsabili de încercarea de a îndrepta lucrurile.

Într-un comunicat, compania aeriană, deținută de Tata Group, a declarat că liderii superiori ai companiei-mamă continuă să viziteze familiile pentru a-și exprima cele mai sincere condoleanțe.

„Reprezentanților domnului Ramesh li s-a făcut o ofertă pentru a organiza o astfel de întâlnire, vom continua să îi contactăm și sperăm din tot sufletul să primim un răspuns pozitiv”, a precizat compania.

Compania aeriană a declarat pentru BBC că această ofertă a fost făcută înainte de interviurile media cu Ramesh.

 

Recomanda
Recomanda

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.